poniedziałek, 17 marca 2008

"Ja, Miles" - Miles Davis (fragmenty)

Powiedziałem: "Słuchaj, Tato. Coś się dzieje w Nowym Jorku. Zmienia się muzyka, style i ja chcę w tym być z Birdem i Dizzym. Więc wróciłem, żeby Ci powiedzieć, że rzucam Juilliard, ponieważ to, czego tam uczą, jest białe i nie jestem tym zainteresowany".
"Okej - powiedział. - Tak długo, jak wiesz co robisz, wszystko jest okay. Tylko, cokolwiek robisz, rób to dobrze".
A potem powiedział mi coś, czego nigdy nie zapomnę: "Miles, słyszysz tego ptaszka za oknem? To drozd. On nie ma swojego głosu. Kopiuje cudze głosy, a ty nie chcesz tego robić. Chcesz być panem siebie, mieć swój własny głos. To właśnie o to naprawdę chodzi. Więc nie bądź nikim innym, tylko sobą. Ty wiesz, co ty masz robić i ufam twojemu zdaniu. I nie martw się, dalej będę wysyłał ci pieniądze, aż staniesz na nogi".

Brak komentarzy: